Ben je ergens ontevreden over?

Als je ergens ontevreden over bent, laat het ons dan weten. We komen samen zeker tot een goede oplossing. Hier lees je wat je kan doen als je ergens ontevreden over bent.

Heb je last van je huisgenoten of van je buren? Heb je de overlastgever hier al over aangesproken? Dat is de eerste stap die je in zo’n geval zet. We merken dat het vaak sneller opgelost is als je zelf contact opneemt met de veroorzaker.

Heeft dit niet geholpen? Geef je overlastmelding dan aan ons door (denk bijvoorbeeld aan geluidsoverlast, ergernis over de onderlinge schoonmaak, pesterijen of intimidatie). SSH& zorgt dan voor ondersteuning en kan in zo’n geval bemiddelen en je overlastmelding eventueel aanmelden bij Buurtbemiddeling. 
Natuurlijk kan je zelf ook direct contact opnemen met Buurtbemiddeling Nijmegen of Arnhem.

Formulier overlast melden
Ben je ontevreden over andere zaken als bijvoorbeeld de dienstverlening van SSH& of een bedrijf waar SSH& mee samenwerkt?

Dan kan je een klacht bij ons indienen.

 

Stap

1

Wat is een klacht?

In een klacht laat je schriftelijk weten dat je ergens ontevreden over bent. De klacht kan gaan over één van onderstaande onderwerpen:

  • Houding en gedrag van een medewerker van SSH&
  • Dienstverlening van SSH&
  • Dienstverlening van een bedrijf waar SSH& mee samenwerkt
  • Huur- en servicekosten
  • Woonruimteverdeling en verhuur
  • Leefbaarheid

Een klacht gaat niet over:

  • overlast van je huisgenoten of buren. Daarvoor maak je een melding van overlast. Hiervoor gebruik je het formulier overlast melden.
  • Een reparatie van iets wat stuk is in je woning. Hiervoor dien je een reparatieverzoek in.

Stap

2

Neem contact op met SSH&

De eerste stap is om het probleem op te lossen met een medewerker van SSH&. Neem hiervoor contact met SSH& op via infosshnnl of bel ons op telefoonnummer 024- 359  49 39. Je kan ook langs gaan bij je klantbeheerder. Hij is in principe jouw eerste aanspreekpunt. Hij loopt  regelmatig rond of je vindt hem in zijn kantoor. Raadpleeg Ask Simon voor je klantbeheerder en het clusterkantoor.

Stap

3

Dien de klacht in

Het kan zijn dat je er niet uitkomt met de medewerker van SSH&. Dan is de volgende stap om een klacht in te dienen. Dat doe je eenvoudig via het klachtenformulier hieronder.

Formulier klacht indienen

Stap

4

Zo schakel je de klachtencommissie Woningcorporaties Nijmegen e.o. of de Huurcommissie in.

Heb je alle bovenstaande stappen doorlopen, maar blijf je ontevreden over de manier waarop je klacht door ons is opgelost? Dan kun je de klacht indienen bij de Klachtencommissie Woningcorporaties Nijmegen e.o. of de Huurcommissie. Bij wie je de klacht indient, hangt af van het onderwerp. Klachten over de volgende onderwerpen, kun je indienen bij de Huurcommissie: huurprijs, onderhoud, servicekosten of kosten voor nutsvoorzieningen. Op de website staat beschreven hoe je de procedure bij de Huurcommissie start.  

Klachten over andere onderwerpen kun je indienen bij de Klachtencommissie Woningcorporaties Nijmegen e.o. SSH& is samen met zes andere woningcorporaties aangesloten bij deze onafhankelijke klachtencommissie. Je kunt je klacht indienen via het formulier op de website van de klachtencommissie. De procedure is gratis. De klachtencommissie werkt op basis van een reglement. 

Elk jaar brengt de klachtencommissie een jaarverslag uit. In dit jaarverslag lees je alles over de samenstelling van de commissie, de werkwijze en de behandelde klachten. Het jaarverslag 2023 van de klachtencommissie laat zien dat er in 2023 geen klachten over SSH& zijn ingediend.